De laatsts paar weken - Reisverslag uit Kingsville, Canada van Pascal Rozing - WaarBenJij.nu De laatsts paar weken - Reisverslag uit Kingsville, Canada van Pascal Rozing - WaarBenJij.nu

De laatsts paar weken

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

30 Januari 2014 | Canada, Kingsville

Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om een verslagje te maken. Maar aangezien we nu in de trein richting Toronto zitten voor 4 uur kan ik nu niet zeggen dat ik geen tijd heb dus vandaar weer een verslagje na al die tijd.
We hebben een paar weken een paar dagen vrij genomen. We konden toen de auto van de vader van de baas lenen. Dit omdat we een trip naar Ottawa hadden gepland. Gelukkig was deze auto een stuk zuiniger dan de zware truck die we normaal altijd hebben.
We zijn op een donderdag vertrokken richting Toronto waar we de CN in zijn gegaan. Wat heb je een mooi uitzicht over de stad als je op 346 meter hoogte bent. Dit was een hele mooie ervaring!
Daarna zijn we richting Ton en Jan-Willem gereden waar we een nachtje geslapen hebben. Maar voordat we konden slapen moesten we wel het spelletje Canadees monopoly afmaken.
De volgende ochtend zijn we na een heerlijk ontbijt weer redelijk op tijd vertrokken. Helaas was het superdruk op de wegen van Toronto dus hebben we nog een tijdje in de file moeten rijden. Gelukkig konden we na Toronto weer lekker door rijden.
Rond een uur of 3 kwamen we aan in Ottawa. Hier hebben we ons hotel opgezocht en zijn we daarna uiteten geweest met Jessica, het nichtje van onze baas. Zij woont en studeert al 2 jaar in Ottawa en wist een leuke en gezellig restaurantje. Hier hebben we een tijd gezeten en lekker gegeten. Daarna zijn we samen met Jessica naar het kanaal gegaan. Hier hebben we schaatsen gehuurd en hebben we die avond lekker geschaatst.
De volgende ochtend zijn we op aanraden van Jessica naar een heerlijk restaurant geweest waar we heerlijk ontbeten hebben. Na het ontbijt hebben we weer afgesproken met Jessica, samen zijn we toen naar 2 museums geweest. De eerste ging over de geschiedenis van Canada. Zit was een heel mooi museum waar ze heel veel gebouwen uit de tijd hadden nagemaakt om je echt het gevoel van vroeger te geven. Ook hadden ze veel interessante voorwerpen in het museum zoals echte totempalen van de indianen. Wat zijn die dingen groot zeg!
Toen zijn we naar het andere museum geweest. Deze ging over de oorlogen. Dit museum was niet heel speciaal maar wat wel gaaf was, was dat ze misschien wel 100 verschillende leger voertuigen hadden staan. Je kon deze van dichtbij bekijken. Dit museum was in de provincie Quebec. We zijn dus ook naar een andere provincie geweest dan Ontario. Quebec is frans-talig en hebben zodra je de brug overkomt gelijk alles anders zoals verkeersborden en lichten. Daarna hebben we nog wat gegeten met Jessica en hebben we weer afscheid genomen.
De volgende dag zijn we weer vroeg weg gegaan richting Ton en Jan-Willem. Hier hebben we heerlijk gegeten in een gezellig pub. Ook hebben we weer een spelletje gespeeld: Canadees screble.
De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en hebben we afscheid genomen. Na een aantal uur rijden kwamen we toen weer aan in het vertrouwde Kingsville.
Ook hebben we de afgelopen weken nog een verjaardag gehad van het zoontje van een van onze bazen. Hier hebben we lekker gegeten. Het was een gezellige boel met de hele familie.
De laatste week zijn we ook nog verschillende keren uiteten geweest. Als eerst zijn we Met de vader van de bazen meet geweest naar een lekker restaurantje waar we een beetje Mexicaans hebben gegeten . Ook zijn we zelf nog naar een restaurant vlak bij ons huis geweest, hier hebben we een lekkere hamburger gegeten. Ook zijn we nog naar een echt Mexicaans restaurant geweest met onze collega Rick met wie we het meeste werken. En als klap op de vuurpijl zijn we op onze laatste dag eerst lekker gaan lunchen met onze bazen en Rick. Wat een heerlijke pizza! Die avond zijn ook nog met onze bazen en de vrouw van een baas naar een echt goed restaurant geweest waar we heerlijk steak (biefstuk) hebben gegeten. Dit smaakte echt super!
En toen waren de 5 maanden al weer om. De tijd is echt gevlogen! Ondertussen zitten we nog steeds in de trein en weet ik weer waarom ik de trein niks vond. Tot in Nederland!

• 30 Januari 2014 - 20:35

Astrid:

Hay Pascal,
    Tja, die trein heeft dan wel power, maar die kan je niet zelf besturen he? ;)
    Jullie Canada stage-avontuur zit erop! Veel ontdekt en veel nieuwe mensen ontmoet, helemaal top.
    Mooie laatste week met al die afscheidsetentjes :)
    Goede reis verder en tot morgen!!

• 30 Januari 2014 - 23:42

Piet Kos:

Pascal,

Bedankt voor al je reisverhalen, ook deze laatste heb je fantastisch voor mij (ons) op papier gezet. Je bent al weer onderweg richting Delfgauw. Goeie reis en we zien elkaar vast wel weer.

• 31 Januari 2014 - 05:17

Ton:

Leuk om je verslag te lezen Pascal. Jullie hebben de laatste weken nog veel dingen gedaan. En nu alle ervaringen mee naar Nederland om ze daar met anderen te delen. Terwijl ik dit schrijf moeten jullie nog een paar uurtjes vliegen. De familie zal vast blij zijn met jullie thuiskomst. Helaas moet je nu sneeuwstorm die a.s. zaterdag komt missen. Ik zet er wel een fotootje van op fb. Groetjes