Ijs en sneeuw! - Reisverslag uit Kingsville, Canada van Pascal Rozing - WaarBenJij.nu Ijs en sneeuw! - Reisverslag uit Kingsville, Canada van Pascal Rozing - WaarBenJij.nu

Ijs en sneeuw!

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

18 December 2013 | Canada, Kingsville

Vorige week donderdag zijn we naar een ice hockey game gegaan. We gingen met de mede eigenaar Pete en zijn zoontje van bijna 4. We gingen naar The Flyers, een team uit Leamington, het drop naast ons. De spelers waren tussen de 16 en 20 jaar oud en ze speelde op goed niveau.
Het was een mooie ervaring om deze sport voor het eerst in het echt te zien. Ook gaaf dat er nog een paar op de vuist gingen. Haha ja het is best een ruige sport maar we super gaaf!
Die zaterdag zijn we gelijk naar een andere game gegaan, dit maal zijn we wezen kijken bij de zoon van de collega waar we ook waren met thanksgiving waren. Deze jongens waren tussen 12 en 13 jaar oud dus dit was een stuk lager niveau maar wel leuk om te zien!
Eerder die zaterdag zouden we nog een beetje met echte geweren gaan schieten maar dit ging niet door van wege het slechte weer maar we zouden deze nog tegoed houden.
Het was die nacht namelijk begonnen met sneeuwen. Overal lag een dik pak sneeuw van zeker wel 15cm. Die avond nadat het de hele dag niet was gestopt lag er zeker 25cm. Super gaaf! Alleen jammer dat gelijk alles met de auto ruim 2x zo lang duurt.
Die avond hebben we ook de oprit moeten sneeuw ruimen was onze grote "all terrain" pick up met een kapotte 4 wieldrive kwam er niet door heen. Dit koste ons wel bijna 2 uur maar het was toch ook wel weer goed voor ons. Was namelijk een zeer goed work-out!
Zondag hebben we niet veel gedaan op boodschappen en een beetje door de straten driften. In ons hooft leek het wel een beetje op de rijkunsten van rally coureur Ken Block. Voor iedereen die hem niet kent hier een filmpje waar wij bijna op leken: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg

Ook kwamen dinsdag me nieuwe schoenen binnen die in op internet besteld had. Wat vinden jullie ervan?

Groetjes!

• 18 December 2013 - 07:55

Buurman:

Hoi Pascal, erg leuk om te lezen en mee te kijken met je belevenissen. Jij hebt op zeker een witte kerst. Groeten uit Delfgauw

• 18 December 2013 - 09:40

Tiny Van Paassen:

Ha Pascal. Leuk je verslag te lezen, het is net een spannend jongensboek. Groetjes uit de Lier

• 19 December 2013 - 07:39

Astrid:

Daar in Kingsville -10 graden, hier in Pijnacker +10 graden.
    (Klinkt bijna hetzelfde ;))
    Jullie hebben de wintersfeer al goed te pakken!
    Je gave schoenen zien er in ieder geval winterproef uit :)
    Leuk dat jullie de nationale sport hebben kunnen aanschouwen!

• 20 December 2013 - 20:21

Arno:

Ik wil ook zo'n ato als in dat filmpje, of kunne we onze X-train niet ombouwen?

• 20 December 2013 - 20:28

Arno:

De schoenen zijn leuk. Eindelijk eens een keer schoenen die niet alleen maar zwart zijn ;-).
    Ik wou dat wij hier zo'n pak sneeuw hadden (Je moeder denkt daar anders over natuurlijk).